söndag 2 maj 2010

Disktrasor i mångfald


Här blev det disktrasenoja i helgen :-)
Kan säga att jag har varit skeptisk ang detta med stickade disktrasor..
Men nu har bästisen testat och gett det klartecken *s*
Dom fyra översta är:
Mönster: Modifierad Feather & Fan Cloth.
Garn: Vinröd, Rosa och grön är Rowan Cotton Glaze
Den gråa är Drops Bomull-lin
Stickor: 4,5

Mönster: Waffle Knit Dishcloth
Garn: Rowan Cotton Glaze
Stickor: 4,5

Mönster: Egenkomponerat till min älskling
Garn: Rowan Cotton Glaze
Stickor: 4,5

Mönster: Chinese Waves Dishcloth
Garn: Rowan 4ply cotton
Stickor: 4,5

Nu ska jag testa en :-)

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Jag har stickat både Waffle knit & Chinese waves, trevliga stickningar båda två. Chinese waves känns mest rejäl av de jag stickat, men Waffle knit funkar alldeles utmärkt (den har jag behållit själv). Ska sticka en Feather and fan snart, har sett flera varianter på den.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är fler som drabats av disktrase-sjukan ;-)

    SvaraRadera